Inköpare

Intresserad?

Är detta något för dig? Tveka inte att höra av dig!

Ansök nu

Hisselektronik har en stark positionering på marknaden med hög efterfrågan på våra produkter. Vi har en mycket spännande resa framför oss och för att nå våra mål behöver vi förstärka vårt team med en inköpare.

Hos oss på Hisselektronik tillverkar vi apparatskåp med högkvalitativa styrsystem för hissar. Vi är en oberoende leverantör av allt från enskilda hisskomponenter till kompletta styr- och drivsystem till hissar. Vårt uppdrag är att förse marknaden med såväl standardiserade som specialanpassade lösningar och möjliggöra hög flexibilitet, snabb driftsättning och stabil drift. Vi är ett svenskt företag med rötterna i Tyresö, Stockholm där samtlig produktion sker. Företaget grundades 2010 och har under åren vuxit till ett företag med ca. 30 anställda.

Har du erfarenhet av inköp inom industrin samt har hanterat inköpsfrågor på såväl strategisk som operativ nivå? Då kan rollen hos Hisselektronik mycket väl vara din nästa utmaning!

Om tjänsten

I rollen ansvarar du för Hisselektroniks inköp av elektriska och mekaniska komponenter som behövs för att tillverka våra apparatskåp. Du driver upphandlings- och inköpsprocesser från start till mål och du ansvarar för såväl det operativa som det strategiska inköpsarbetet. Arbetet innebär bland annat att leda förhandlingar samt säkerställa fortsatta nära relationer med våra leverantörer såväl i Sverige som globala. Vidare arbetar du med att utvärdera nya potentiella leverantörer, utföra riskanalyser samt sätta strategier och processer i syfte att utveckla och effektivisera inköpsprocessen.

Rollen innebär ett nära samarbete med den övriga organisationen, framförallt med produktions- samt lageransvariga. Du blir en del av Hisselektroniks ledningsgrupp och du rapporterar till företagets VD.

Tekniskt ligger Hisselektronik i framkant inom sitt område och du får en viktig roll i framtagandet av nya lösningar för våra produkter.

Placeringen av tjänsten är på huvudkontoret i Tyresö. 

Vem är du

Du har flera års erfarenhet av inköp, föredragvis inom automations-, elektronik eller liknande industri. Sedan tidigare har du erfarenhet av arbete med såväl strategiska som operativa inköpsfrågor och du vet hur du förhandlar och sluter överenskommelser med leverantörer.

Du har goda kunskaper om elektronikkomponenter och vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom till exempel inköp, logistik, teknik eller ekonomi. Eftersom flera av våra leverantörer är globala är det ett krav att du hanterar såväl svenska som engelska mycket väl i tal och skrift. Föredragsvis har du erfarenhet av arbete med inköps- och ERP-system, till exempel Monitor som vi arbetar i.

Rätt person för denna tjänst är såväl affärsinriktad samt målmedveten och van vid att hantera dagliga operativa inköp samt säkerställa att material och komponenter finns tillgängliga enligt uppsatta produktionsplaner. Du besitter förmågan att på ett effektivt sätt lösa uppkomna utmaningar med leverans och du inser vikten av balansen mellan kostnader och kvalitet i inköpsbeslut. Vår bästa kandidat är ansvarstagande, lösningsorienterad och strukturerad samt besitter förmågan att ansvara för sin funktion och sitt arbetsresultat.

Ansökan

Låter det här som du? Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande så vi hoppas få läsa din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor om rollen så kontakta gärna vår samarbetspartner Johanna Bergstrand, på Boxhill Recruitment, tel. 073-0250447 alternativt johanna.bergstrand@bhill.se.

På grund av lagar angående personuppgiftshantering tar vi inte emot ansökningar via e-mail och ber dig skicka din ansökan via ansök-knappen.

Ansök nu

Är detta något för dig? Tveka inte att höra av dig! Annars kan du skicka in ditt CV till oss så hör vi av oss så fort något som passar din profil dyker upp.

Ansök nu Skicka in CV